GENTLEMEN DRIVERS Forum Index GENTLEMEN DRIVERS
Le Forum du Circuit Routier Electrique au 1/43ème...Un autre regard sur une authentique passion !

Mes amis GD:  Des nouvelles du CRJS, en zone VIP !

Daryl
La caisse a Lloyd.
Goto page: 1, 2  >

Post new topic   Reply to topic    GENTLEMEN DRIVERS Forum Index -> SUR LE SPEEDWAY -> LES COURSES DE VEHICULES ELECTRIQUES DE COLLECTION -> LES PROXIES ORGANISEES SUR G.D. -> LA RALLY CARRERA GO 2015 -> Les Voitures
Previous topic :: Next topic  
LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Sun 2 Nov 2014 - 22:27    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Mini WRC origine.

Cordialement, Lloyd

Publicité

PostPosted: Sun 2 Nov 2014 - 22:27    Post subject: Publicité Back to top

PublicitéSupprimer les publicités ?

BRM
Modérateur

Code postal: 57

PostPosted: Sun 2 Nov 2014 - 22:30    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Pretty lovely car ... Have FUN, Lloyd !    

BRM
JOUEF COLLECTOR
Sloteur "Vintage" en formation

parislot
Modérateur

Code postal: 92

PostPosted: Sun 2 Nov 2014 - 22:48    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Hi Lloyd,

Welcome to the Proxy 

Sorry but the Mini you are showing is already booked by Frenzy in the Mini team. I hope you didn't order it yet. You have another choice in Mini WRC:

Another option is to paint it and do your own deco.

Cheers

Bienvenue à  la Proxy. Désolé mais la Mini que tu présentes est déjà réservée par Frenzy dans l'équipe . J'espère que tu ne l'as pas commandée. Tu as un autre choix en Mini (photo) Une autre possibilité est de la repeindre avec ta propre déco.

Daryl
Administrateur

Code postal: 36

PostPosted: Sun 2 Nov 2014 - 23:39    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Or you change the number...

A+

parislot
Modérateur

PostPosted: Sun 2 Nov 2014 - 23:42    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Mon 3 Nov 2014 - 00:14    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Il est OK, je l'ai commandé deux d'entre eux!

Cordialement, Lloyd.

Eric
Pilote Vétéran

Code postal: 59700

PostPosted: Mon 3 Nov 2014 - 10:48    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Splendid Lloyd!

240 voitures dont....90 Jouefs !

parislot
Modérateur

PostPosted: Wed 5 Nov 2014 - 00:04    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Perfect

@ Lloyd: may be you noticed private messages (MP) don't work at the moment on our forum. I cannot re-open and answer your last one. I remember one of your question was on the starting time of the proxy. No rush. I think it will be January. You have plenty of time to prepare your Mini.

Tu as peut-être remarqué que les MP ne fonctionnent pas en ce moment sur le forum. Je ne peux pas ré-ouvrir et répondre à ton dernier. Je me souviens qu'une de tes questions était de savoir quand la proxy commençait. Ce devrait être en janvier. Tu as tout le temps de préparer ta Mini.

LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Wed 5 Nov 2014 - 17:37    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Merci Parislot, cela va me donner le temps de faire mon mini travail bien sur mes traces et me donner le temps d'améliorer le paysage.

Thank you Parislot, this will give me time to make my mini work well on my tracks and give me time to improve the scenery.

Cordialement, Lloyd.

LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Thu 6 Nov 2014 - 17:33    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Hourra, le facteur a apporté mon Minis!

Je suis heureux de dire que le vert, ma voiture proxy, monte la colline beaucoup mieux que le rouge!

Je travaille à améliorer la fente sur ma piste pour la rendre plus facile pour les voitures Carrera GO de bien fonctionner sur elle. Donc, si mes voitures vont bien sur Little Monte, les vôtres devraient aussi!

Hooray, the postman has brought my Minis!

I am pleased to say that the green one, my proxy car, goes up the hill much better than the red one!

I am working to improve the slot on my track to make it easier for Carrera GO cars to function well on it. So, if my cars go well on Little Monte, yours should too!

Cordialement, Lloyd.

parislot
Modérateur

PostPosted: Thu 6 Nov 2014 - 19:05    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Hello Lloyd,

Very good news.

I am not certain you need to change the slot of your track because all of us need to reduce the thickness of the Carrera GO guide as we will run on some Jouef tracks with a smaller slot width.

Je ne suis pas certain que tu doives changer la rainure de ta piste car nous devons tous réduire l'épaisseur de nos guides car nous allons aussi tourner sur des pistes Jouef avec des rainures moins larges.

LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Thu 6 Nov 2014 - 20:40    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Merci Parislot, qui est un bon point. Je vais peut-être essayer un guide diluant première!

Thank you Parislot, that is a good point. Maybe I will try a thinner guide first!

Cordialement, Lloyd

parislot
Modérateur

PostPosted: Fri 7 Nov 2014 - 01:24    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

thinner guide first = guide diluant première     Google translate sometimes gives very funny French version  Mr. Green  

parislot
Modérateur

PostPosted: Fri 7 Nov 2014 - 01:27    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

@ serious question this time  Mr. Green : if you run with the green Mini do you book the original "14" number for it? If so please confirm here 

http://www.circuitsroutiers-gentlemendrivers.com/t5569-Num-rotation-des-Autos.htm

LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Sun 11 Jan 2015 - 00:47    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

La préparation du numéro 14 Mini Countryman WRC:

Voyons combien d'erreurs drôles sont faites en utilisant Google Translate!

Je ai enlevé la carrosserie et le mettre de côté pendant que je ai vérifié le châssis.

Les essieux localiser trous avant étaient trop gros, et l'essieu a été trop longtemps permettent 1mm de mouvement latéral.
Les roues étaient un ajustement très serré alors je ai décidé de ne pas les retirer de l'axe parce que je ne voulais pas causer des dommages à eux, de sorte que le 1mm de mouvement latéral est toujours là.

Je ai mis de la colle dans le CA essieu avant trous localiser et tourné l'axe alors que l'ensemble de la colle. Il ya encore une petite quantité de mouvement, mais beaucoup mieux qu'avant!

Je ai fait la même chose pour l'essieu arrière, ce qui est aussi environ 1mm trop longtemps!

Je ai collé les 4 pneus aux jantes avec une petite quantité de colle cyanoacrylate, et enduit les bandes de roulement des pneus avant avec de la colle CA pour les faire dur. Je Trued les pneus arrière avec du papier de verre.

The preparation of the number 14 Mini Countryman WRC:

Let us see how many funny mistakes are made using Google Translate!

I removed the bodyshell and put it aside while I checked the chassis.

The front axle locating holes were too big, and the axle was too long allowing 1mm of side movement.
The wheels were a very tight fit so I decided not to remove them from the axle because I did not want to cause damage to them, so the 1mm of side movement is still there.

I put CA glue in the front axle locating holes and rotated the axle while the glue set. There is still a small amount of movement, but much better than before!

I did the same for the back axle, which is also about 1mm too long!

I glued all 4 tyres to the rims with a small amount of CA glue, and coated the treads of the front tyres with CA glue to make them hard. I trued the back tyres with sandpaper.

JMG
Préparateur Officiel Jouef

Code postal: XXXXX

PostPosted: Sun 11 Jan 2015 - 00:58    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

I'm not sure that what you did to the front is a good idea !

LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Sun 11 Jan 2015 - 01:04    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Ensuite, je ai monté deux bandes de plomb sous l'essieu arrière, et une bande en face du châssis derrière l'essieu avant.

Je ai couru dans les engrenages avec un dentifrice tout en tournant l'axe à la main.

Je ai nettoyé tout autour des bords du châssis et des postes de fixation de carrosserie avec du papier de verre.

Sous le châssis, je ai coupé monter l'aimant et les zones des deux côtés de l'engrenage de donner plus de garde au sol.

Je parés la tige de guidage avec un couteau et également coupé la partie arrière des tresses.

Je ai ensuite réaménagé la carrosserie à l'aide des vis plus longues.

Un autre test de fonctionner demain, puis au bureau de poste le lundi!

Next I fitted 2 strips of lead under the back axle, and 1 strip accross the chassis behind the front axle.

I ran the gears in with toothpaste while turning the axle by hand.

I cleaned up all around the chassis edges and bodyshell fixing posts with sandpaper.

Underneath the chassis, I cut the magnet mount and the areas both sides of the gear to give more ground clearance.

I trimmed the guide pin with a knife and also cut off the back part of the braids.

I then refitted the bodyshell using longer screws.

One more test run tomorrow and then to the post office on Monday!

LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Sun 11 Jan 2015 - 01:06    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

JMG, this is what I do to all my cars to help them run better. I hope I have not made it slower!

Regards, Lloyd.

LloydL
Pilote Vétéran

PostPosted: Sun 11 Jan 2015 - 01:11    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

Ah, je oubliais!

Après collage l'axe des trous de montage, je les huilée.

Oh, I forgot!

After gluing the axle mounting holes, I oiled them.

JMG
Préparateur Officiel Jouef

Code postal: XXXXX

PostPosted: Sun 11 Jan 2015 - 01:51    Post subject: La caisse a Lloyd. Back to top

I hope.

Post new topic   Reply to topic    GENTLEMEN DRIVERS Forum Index -> Les Voitures All times are GMT + 2 Hours
Goto page: 1, 2  >
Page 1 of 2

Jump to:  

Portal | Index | Create a forum | Free support forum | Free forums directory | Report a violation | Cookies | Charte | Conditions générales d'utilisation

Cobalt 2.0 phpBB theme/template by Jakob Persson.
Copyright © 2002-2004 Jakob Persson